A picture

Navigácia

Odoslať stránku e-mailom

Výber jazyka

  • sk
  • en
  • de

ZBER druhotných surovín pre r. 2017


Plán separovaného zberu plastov

  • 28. jún
  • 26. júl
  • 23. august
  • 20. september
  • 18. október
  • 15. november
  • 13. december

Systém zberu: Plastové kontajnery - sídliská (bytové domy)
Plastové nádoby - jednotlivé ulice (rodinné domy)

Podrobnejšie informácie:
Pondelok - Piatok: 7.00 - 15.00 hod.
Združenie obcí pre likvidáciu odpadu Poltár,
tel. 047/4486643, www.zoplo.eu


Spôsob triedenia zložiek komunálneho odpadu od 1.6.2016


Zber komunálnych odpadov z domácností

Žiadame občanov, aby v deň zberu komunálneho odpadu z domácností svoje zberné nádoby umiestňovali pred svoje rodinné domy vždy do siedmej hodiny rannej.

V prípade, že ráno do siedmej hodiny nebudú zberné nádoby umiestnené pred rodinnými domami, nedôjde k vyprázdneniu týchto kuka nádob.

Taktiež žiadame občanov, aby komunálny odpad zo svojich domácností separovali – triedili a nezmiešavali zmesový komunálny odpad so zložkami odpadov, ktoré sa v meste Poltár separujú (ako napríklad plasty, sklo, papier, kovové obaly a podobne.). Separované zložky komunálnych odpadov patria do farebne rozlíšených zberných nádob.

Za porozumenie ďakujeme.

V Poltári, dňa 25.10.2016, spis číslo: 658/2016/STA
Vypracovala: Mgr. Aneta Melicherová


Zber jedlých olejov a tukov

Zber jedlých olejov a tukov vykonáva v meste Poltár: Čerpacia stanica Slovnaft, Ul. slobody, Poltár.


Stanovištia rozmiestnenia špeciálnych kontajnerov na zber obnoseného šatstva a textílií v meste Poltár a jeho častiach:

  1. Poltár – Ul. Fučíkova, pri bytovom dome č. 628
  2. Poltár – Ul. sklárska, pri bytovom dome č. 593
  3. Poltár – Ul. obrancov mieru (bývalá fotoslužba)
  4. Poltár – Ul. družby (oproti bývalej predajne potravín)
  5. Poltár – Ul. slobody, pri bytovom dome č. 298 (staré sídlisko)
  6. Slaná Lehota (oproti predajne CBA)
  7. Zelené (pri zvonici)

Časový interval zberu obnoseného šatstva a textílií v meste Poltár je zmluvne dohodnutý minimálne raz za dva týždne.


Nakladanie s komunálnymi odpadmi a drobnými stavebnými odpadmi na území mesta Poltár a jeho častí Zelené, Slaná Lehota, Prievrana, Hájiky, Maky upravuje Všeobecne záväzné nariadenie mesta Poltár č. 1/2016 a DODATOK č. 1 k Všeobecne záväznému nariadeniu mesta Poltár č. 1/2016 o nakladaní s komunálnymi odpadmi a drobnými stavebnými odpadmi, zo dňa 7. 3. 2017.

Múzeum Rim. Sobota

GMM RSGemersko - malohontské múzeum


UPOZORNENIE

pre majiteľov psovpes

Obsah

Oddelenie financií, daní a správy majetku mesta

Jarmila Štrbová, vedúca oddelenia
tel.: 047/ 430 84 21
mobil: 0902 904 527
e-mail: jarmila.strbova@poltar.sk


1. Činnosť oddelenia riadi a koordinuje vedúci oddelenia.


2. Obsahová náplň činnosti oddelenia:

  • organizuje a zabezpečuje administratívnu a odbornú agendu vedúceho zamestnanca
  • pri vyhotovení zmlúv spolupracuje s prednostom MsÚ
  • spracúva prehľady, výkazy ako aj štatistické výkazy pre príslušné št. orgány
  • vedie účtovnú evidenciu o stave a pohybe majetku obce a jeho zariadeniach v súlade so zákonom č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších zmien a doplnkov
  • zabezpečuje odbornú agendu so sprístupňovaním informácií
  • vykonáva samostatnú kontrolnú činnosť na úrovni samosprávy v určenom rozsahu
  • kontroluje a spravuje rozpoč. prostriedky za jednotlivé triedy a podtriedy
  • kontroluje dodržiavanie obehu účtovných dokladov
  • kontroluje dodržiavanie Zásad hospodárenia s finančnými prostriedkami
  • získava a spracúva informácie a vysvetlenia pre verejnosť, masmediálnu oblasť alebo inštitúcie
  • vykonáva predbežnú a priebežnú finančnú kontrolu v rámci spravovaných rozpočtových prostriedkov podľa zák. č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhlášky č. 517/2001 Z. z. o obsahu ročnej správy o výsledku finančných kontrol
  • tvorí koncepčné, metodické a analytické materiály na úrovni mesta
  • samostatne odborne vypracúva podklady k zásadným aktom riadenia pre štatutárny orgán
  • pripravuje správy pre rokovanie orgánov Mesta, týkajúcich sa rozpočtového a fondového hospodárenia Mesta
  • pripravuje všeobecne záväzné nariadenia na úrovni samosprávy týkajúcich sa obsahovej náplne činnosti oddelenia
  • vykonáva pokladničnú prácu (vedenie pokladničnej knihy, vyhotovenie príjmových, výdavkových dokladov vrátane výplaty v hotovosti)
  • zabezpečuje pokladničnú agendu a styk s peňažnými ústavmi
  • zabezpečuje evidenciu cenín a nakladanie s nimi
  • rozdeľuje príjmy a výdavky podľa položiek a podpoložiek a odovzdáva ich jednotlivým správcom na ďalšie spracovanie
  • vykonáva zúčtovanie cestovných príkazov
  • vedie analytickú evidenciu hotovostných platieb
  • organizuje a zabezpečuje obstarávanie prác, tovarov a služieb podľa platných právnych predpisov a spolupracuje na vypracúvaní častí súťažných podkladov
  • obstaráva úvery a iné finančné produkty a služby
  • vykonáva samostatnú odbornú účtovnícku prácu (napr. v mzdovej učtárni, finančnej učtárni, evidencia zásob a majetku)
  • komplexne zabezpečuje účtovnícke agendy
  • vedie účtovníctvo o stave a pohybe majetku Mesta, výnosoch, nákladoch, príjmoch a výdavkoch a o finančných vzťahoch k štátnemu rozpočtu a k iným subjektom, o pohľadávkach a záväzkoch Mesta v súlade so zákonom 431/2002 Z.z. v znení neskorších zmien a doplnkov
  • vedie priebežný prehľad zostatkov bankových účtov
  • sleduje použitie účelových a neúčelových dotácií poskytnutých Mestom
  • vyhotovuje všetky predpísané účtovné a súvisiace štatistické výkazy
  • zabezpečuje vykonanie výročného auditu
  • zabezpečuje platobný a zúčtovací styk s bankou a účtovanie príjmov a výdavkov
  • účtuje sklady
  • pripravuje, koordinuje a metodicky riadi priebeh jednotlivých vykonávaných inventarizácií Mesta v zmysle platných právnych predpisov, vyhotovuje ročné účtovné prehľady o stave majetku Mesta, odsúhlasuje prírastky a úbytky majetku v účtovnej evidencii s evidenciou podľa jednotlivých správcov rozpočtových oddielov
  • spolupracuje s likvidačnou komisiou Mesta, kde určený zamestnanec je členom tejto komisie
  • spolupracuje s ústrednou inventarizačnou komisiou Mesta, kde určený zamestnanec je členom tejto komisie
  • zabezpečuje výkazníctvo daňových povinností Mesta
  • vyhotovuje správy a analýzy pohľadávok a záväzkov Mesta
  • vedie evidenciu došlých a odoslaných faktúr, zodpovedá za ich likvidáciu
  • zodpovedá za overenie formálnej správnosti účtovných dokladov
  • triedi bezhotovostné príjmy podľa jednotlivých druhov v zmysle platnej rozpočtovej klasifikácie
  • vykonáva kompletné mesačné vyúčtovanie zamestnancov, poslancov, členov ZPOZ-u, členov komisií a ostatných určených zamestnancov (dohody)
  • vedie evidenciu zamestnancov na mzdových a evidenčných listoch
  • mesačne spracúva nemocenské dávky
  • vedie evidenciu zrážok zo mzdy
  • vykonáva ročné zúčtovanie dane z príjmov zo závislej činnosti a funkčných pôžitkov za zamestnancov, ktorí o to požiadajú
  • vydáva potvrdenia o zdaniteľnej mzde
  • pripravuje podklady pre syntetické účtovníctvo na základe zúčtovania miezd v danom období
  • zabezpečuje styk s orgánmi štátnej správy v oblasti personálnych vecí a plní úlohy v zmysle platnej legislatívy
  • vedie a doplňuje osobné materiály zamestnancov MsÚ
  • vedie evidenciu uchádzačov o zamestnanie na MsÚ
  • zabezpečuje práce na úseku personálnej politiky (tvorba vnútorných predpisov, smerníc, pracovného poriadku, kolektívnej zmluvy)
  • vykonáva zabezpečovanie ekonomiky práce pre zamestnancov škôl a školských zariadení
  • vykonáva komplexnú agendu súvisiacu so zdravotným a sociálnym poistením
  • zabezpečuje komplexné vedenie osobných spisov zamestnancov MŠ a školských zariadení
  • zabezpečuje mzdovú agendu škôl a školských zariadení, zodpovedá za riadne a včasné spracovanie tejto agendy
  • vykonáva samostatnú odbornú prácu na úseku rozpočtovania a financovania
  • komplexne zabezpečuje práce na úseku rozpočtovania a financovania
  • metodicky usmerňuje školy a školské zariadenia v mzdovej oblasti v súlade s platnou legislatívou
  • vykonáva komplexnú kontrolnú činnosť v oblasti hospodárenia s finančnými a materiálovými prostriedkami v oblasti mzdovej v rámci škôl a školských zariadení
  • pripravuje, koordinuje, metodicky riadi a spracúva návrh rozpočtu Mesta v zmysle platných právnych predpisov v spolupráci s jednotlivými správcami rozpočtových oddielov, komisiami MsZ a občanmi na príslušný rok
  • zabezpečuje archiváciu príslušnej agendy v súlade s platnými zákonmi
  • metodicky usmerňuje a kontroluje hospodárenie v zariadení opatrovateľskej služby
  • v zmysle zákona NR SR č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov vykonáva kontrolu cestovných účtov zamestnancov mesta a jeho zariadení, zabezpečuje ich likvidáciu a následne ich predkladá k výplate do pokladne mesta
  • metodicky usmerňuje rozpočtové organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta pri správe majetku Mesta
  • vypracúva návrh záverečného účtu Mesta za príslušný rok
  • vypracúva rozbory hospodárenia príjmovej a výdavkovej časti rozpočtu za jednotlivé triedy a podtriedy
  • vyjadruje sa k rozborom hospodárenia, v prípade potreby podáva návrhy na opatrenia
  • zabezpečuje poisťovaciu agendu majetku Mesta v spolupráci s vecne príslušnými oddeleniami
  • poskytuje údaje k poisteniu majetku Mesta a zabezpečuje k tomu príslušnú agendu
  • zabezpečuje úverovú politiku Mesta
  • sleduje finančné investície a vklady Mesta do iných právnických subjektov, sleduje majetok Mesta daný do správy iným právnickým subjektom
  • spolupracuje s ekonomickou komisiou, kde určený zamestnanec vykonáva funkciu zapisovateľa komisie
  • organizačne zabezpečuje príležitostné trhy, jarmoky poriadané Mestom
  • spolupracuje s komisiou pre spoluprácu s podnikateľmi, kde poverený zamestnanec vykonáva funkciu zapisovateľa komisie
  • vydáva záväzné stanoviská k začatiu podnikateľskej činnosti právnických a fyzických osôb na území Mesta a zaujíma stanoviská k zámerom ich činnosti, ak sa dotýkajú záujmov obyvateľov mesta
  • spracováva podklady pre trhový poriadok a navrhuje jeho zmeny a doplnky
  • vydáva povolenia a stanovuje podmienky pre ambulantný predaj
  • zabezpečuje vecné vybavenie MsÚ (nákup DHIM, HIM, PM), jeho operatívnu evidenciu a inventarizáciu
  • vykonáva správu miestnych daní a miestneho poplatku za komunálne odpady v zmysle zákona č. 582/2004 Z.z. v platnom znení a správu daní a poplatkov v súlade so zákonom č. 511/1992 Zb. v platnom znení a v zmysle VZN, vedie k nej analytickú evidenciu
  • vedie evidenciu nedoplatkov a preplatkov na dane z nehnuteľností (ďalej len „DzN“) a zodpovedá za ich správnosť
  • vyhotovuje prehľad daňových nedoplatkov a preplatkov
  • zodpovedá za uloženie spisov daňovníkov a uloženie všetkých listín do spisov daňovníkov v rámci daňového alebo iného konania
  • vykonáva všetky administratívne úkony súvisiace s uplatňovaním zák. č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady v platnom znení
  • zabezpečuje vymáhanie nedoplatkov z miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady
  • vyhotovuje mesačné prehľady vykonaných úhrad na miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady
  • vedie agendu miestnych daní, miestneho poplatku za komunálne odpady a osobitných poplatkov schválených MsZ
  • podľa potreby vykonáva miestne zisťovanie a daňovú kontrolu podľa § 14 a § 15 zák. č. 511/1992 Zb. v platnom znení
  • vedie úplnú a presnú analytickú evidenciu k spravovanému majetku a k rozpoč- tovým položkám a zároveň odsúhlasuje so syntetickou evidenciou
  • vykonáva inventarizáciu majetku a záväzkov
  • vedie evidenciu daňovníkov a zodpovedá za jej správnosť, úplnosť a aktualizáciu
  • zabezpečuje podklady a pripravuje návrhy všeobecne záväzných nariadení a vnútroorganizačných predpisov z oblasti týkajúcej sa činnosti oddelenia ( napr. daň z nehnuteľnosti, miestne dane a miestny poplatok za komunálne odpady, obeh účtovných dokladov, ap. )
  • vykonáva samostatné práce na úseku preverovania podnetov a sťažností občanov
  • pripravuje podklady k inventarizácii majetku a záväzkov
  • vedie evidenciu správnych poplatkov a pokút