A picture

Navigácia

Odoslať stránku e-mailom

Výber jazyka

  • sk
  • en
  • de

ZBER druhotných surovín pre r. 2017


Plán separovaného zberu plastov

  • 28. jún
  • 26. júl
  • 23. august
  • 20. september
  • 18. október
  • 15. november
  • 13. december

Systém zberu: Plastové kontajnery - sídliská (bytové domy)
Plastové nádoby - jednotlivé ulice (rodinné domy)

Podrobnejšie informácie:
Pondelok - Piatok: 7.00 - 15.00 hod.
Združenie obcí pre likvidáciu odpadu Poltár,
tel. 047/4486643, www.zoplo.eu


Spôsob triedenia zložiek komunálneho odpadu od 1.6.2016


Zber komunálnych odpadov z domácností

Žiadame občanov, aby v deň zberu komunálneho odpadu z domácností svoje zberné nádoby umiestňovali pred svoje rodinné domy vždy do siedmej hodiny rannej.

V prípade, že ráno do siedmej hodiny nebudú zberné nádoby umiestnené pred rodinnými domami, nedôjde k vyprázdneniu týchto kuka nádob.

Taktiež žiadame občanov, aby komunálny odpad zo svojich domácností separovali – triedili a nezmiešavali zmesový komunálny odpad so zložkami odpadov, ktoré sa v meste Poltár separujú (ako napríklad plasty, sklo, papier, kovové obaly a podobne.). Separované zložky komunálnych odpadov patria do farebne rozlíšených zberných nádob.

Za porozumenie ďakujeme.

V Poltári, dňa 25.10.2016, spis číslo: 658/2016/STA
Vypracovala: Mgr. Aneta Melicherová


Zber jedlých olejov a tukov

Zber jedlých olejov a tukov vykonáva v meste Poltár: Čerpacia stanica Slovnaft, Ul. slobody, Poltár.


Stanovištia rozmiestnenia špeciálnych kontajnerov na zber obnoseného šatstva a textílií v meste Poltár a jeho častiach:

  1. Poltár – Ul. Fučíkova, pri bytovom dome č. 628
  2. Poltár – Ul. sklárska, pri bytovom dome č. 593
  3. Poltár – Ul. obrancov mieru (bývalá fotoslužba)
  4. Poltár – Ul. družby (oproti bývalej predajne potravín)
  5. Poltár – Ul. slobody, pri bytovom dome č. 298 (staré sídlisko)
  6. Slaná Lehota (oproti predajne CBA)
  7. Zelené (pri zvonici)

Časový interval zberu obnoseného šatstva a textílií v meste Poltár je zmluvne dohodnutý minimálne raz za dva týždne.


Nakladanie s komunálnymi odpadmi a drobnými stavebnými odpadmi na území mesta Poltár a jeho častí Zelené, Slaná Lehota, Prievrana, Hájiky, Maky upravuje Všeobecne záväzné nariadenie mesta Poltár č. 1/2016 a DODATOK č. 1 k Všeobecne záväznému nariadeniu mesta Poltár č. 1/2016 o nakladaní s komunálnymi odpadmi a drobnými stavebnými odpadmi, zo dňa 7. 3. 2017.

Múzeum Rim. Sobota

GMM RSGemersko - malohontské múzeum


UPOZORNENIE

pre majiteľov psovpes

Obsah

Materská škola - SKLÁRSKA

Ul. sklárska 616/34 Poltár, tel.: 047/ 422 33 48, e-mail: mssklarska@poltar.sk


PERSONÁLNE OBSADENIE MATERSKEJ ŠKOLY


Riaditeľka materskej školy:

Jana Abelovská
Jana Abelovská

Pedagogickí zamestnanci :

  • Mgr. Marcela Iždinská
  • Adriána Kuzmániová
  • Mgr. Jaroslava Kocúrová
  • Mgr. Eva Skruteková
  • Mgr. Ivana Trhanová
  • Mgr. Katarína Gavalcová
  • Alica Kacianová
  • Ľubica Svoreňová
  • BC. Agáta Šuleková
  • Svetlana Bútorová
  • Alica Rovňanová
  • Ing. Katarína Pinková
  • Mgr. Patrícia Obročníková

Zabezpečenie prác súvisiacich s prevádzkou zariadenia školského stravovania prevádzkovými zamestnancami:

Vedúca školskej jedálne:
Mária Zavaterníková

  • Marta Ridzoňová - hlavná kuchárka
  • Marcela Lörinčíková - kuchárka
  • Tatiana Gubišová . kuchárka
  • Darina Ňuňuková - pomocná kuchárka

Zabezpečenie prác súvisiacich s prevádzkou zariadenia prevádzkovými zamestnancami:

  • Jana Gortová
  • Jana Hrčková
  • Mária Liptáková
  • Anna Kocúrová

 

USPORIADANIE TRIED

  1. trieda LIENKY 4 - 5 ročné deti 22deti
  2. trieda LÍŠTIČKY 5 - 6 ročné deti 23 deti
  3. trieda MYŠKY 5 - 6 ročné deti 23deti
  4. trieda MACÍKY 4 - 5 ročné deti 21 deti
  5. trieda ZAJAČIKY 2 - 3 ročné deti 22 deti
  6. trieda VEVERIČKY 3 - 4 ročné deti 22 det

 

PREVÁDZKA MATERSKEJ ŠKOLY
MŠ je v prevádzke od 6.00 do 16.00 hod.

 

CHARAKTERISTIKA MATERSKEJ ŠKOLY
Materská škola sa nachádza v zástavbe sklárskeho sídliska. Vznikla z pôvodného spoločného zariadenia – detské jasle a materská škola ( 2 + 4 triedy) s určenou kapacitou 180 detí. Do prevádzky bolo spoločné zariadenie dané 01. septembra 1978.

Materská škola je umiestnená v dvoch budovách pavilónového typu spojených s hospodárskym pavilónom. Po rekonštrukčných úpravách má šesť tried. V menšom pavilóne ( bývalé jasle ) sa nachádzajú dve triedy, s príslušenstvom ( príručné kuchynky, WC, umyvárne, šatne ). Vo väčšom pavilóne na prízemí dve triedy s príslušenstvom a telocvičňa, na poschodí sú ďalšie dve triedy. Tento pavilón má aj dve samostatné schodištia.

V hospodárskom pavilóne sú miestnosti s príslušenstvom pre prevádzkových pracovníkov, kancelária riaditeľky materskej školy, kancelária vedúcej školskej jedálne a kuchyňa s príslušnými priestormi,práčovňa a sklady. Regionálny úrad verejného zdravotníctva stanovil v roku........ nižšiu kapacitu materskej školy a to na 134 detí. K materskej škole patrí aj veľká školská záhrada s množstvom zelene ( stromov a kríkov )

Materská škola je v súčasnej dobe 6-triedna. V 6-triedach poskytuje celodennú výchovnú starostlivosť deťom vo veku od dvoch do šesť rokov, deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou, s dodatočne odloženou povinnou školskou dochádzkou a deťom so špeciálno-výchovnými vzdelávacími potrebami. Škola je typizovaná. ( kancelárske priestory majú samostatný vchod).

 

Názov vzdelávacieho programu a obsah výchovy a vzdelávania
Školský vzdelávací program má názov ,,Vláčik poznania“.

Pre toto logo sme sa rozhodli najmä preto, lebo vláčik, ktorý ide do sveta vezie v každom vagóniku jednu triedu a spoločne sa vydávame na cestu spoznávania nového, nepoznaného. Symbolizuje túžbu po nepoznanom a možnosti posúvať sa stále dopredu vo všetkých oblastiach.

Vo vláčiku sa vezú rôzni ľudia, spoznávajú sa, správajú sa k sebe slušne, komunikujú, - vidia prírodu, dediny, mestá... - vláčik vezie rôzny náklad /predmety a ich využitie/ - vláčik vedie lokomotíva /jednotný postup rodičov a a pedagógov pri edukácii detí/ - vláčik musí dodržiavať pravidlá jazdy a cestovný poriadok /dodržiavanie pravidiel/

Hlavnou myšlienkou programu je: podporovať komplexný osobnostný rozvoj dieťaťa, aktivizovať a motivovať rozvoj psychomotoriky, poznania, emocionality a sociability. Rozvíjať tvorivosť a predstavy v každodenných aktivitách, pomôcť dieťaťu formovať vlastnú jedinečnosť a životné kompetencie.

 

Program rešpektuje:

  • rodinu dieťaťa predškolského veku,
  • vývinové špecifiká, zvláštnosti a osobitosti dieťaťa predškolského veku,
  • možnosti, predpoklady, schopnosti, zručnosti a vedomosti dieťaťa predškolského veku,
  • individuálne potreby, schopnosti, záujmy a postoje dieťaťa predškolského veku,
  • prirodzenú aktivitu a experimentovanie dieťaťa,
  • špecifiká predškolskej výchovy a vzdelávania,
  • vzájomné integrované prepájanie jednotlivých tematických okruhov
  • výchovnovzdelávací proces je vykonávaný prostredníctvom hier a výchovno-vzdelávacích činností,
  • nutnosť cieľavedomého a systematického pozorovania, diagnostikovania,
  • potrebu evalvovania (hodnotenia) pedagogického procesu (hodnotenie detí, učiteľov, autoevalváciu materskej školy).

 

Vlastné ciele a poslanie výchovy a vzdelávania
Za dôležité pokladáme uprednostňovať zážitkové učenie hravou formou s dodržiavaním práv na výchovu a vzdelanie v súlade s Dohovorom o právach dieťaťa, dávať šancu každému dieťaťu, aby sa rozvíjalo podľa svojich možností a schopností a zažívalo úspech. Naším cieľom je zabezpečovať celostný rozvoj osobnosti dieťaťa. Plnenie cieľov realizujeme formou hier a edukačných aktivít, konkretizovaných v plánoch vzdelávacej činnosti v jednotlivých triedach. Predškolská výchova a vzdelávanie sa uskutočňuje počas celého pobytu dieťaťa v materskej škole. Uskutočňujeme ju formou denného poriadku, ktorý je pružný, reaguje na potreby a záujmy detí. Pri usporiadaní denných činností zabezpečujeme ich vyvážené striedanie, dodržiavame zásady zdravej životosprávy, vytvárame časový priestor na hru a učenie dieťaťa.

 

  • Zabezpečujeme logopedickú starostlivosť pre deti s chybami reči.
  • Pozornosť venujeme environmentálnej, zdravotnej, ekologickej výchove, stimulácii prosociálneho správania, rozvoju grafomotorických a elementárnych počítačových zručností.
  • Podporujeme záujem detí o cudzí jazyk – krúžok anglického jazyka
  • Učíme elementárnym technickým a počítačovým zručnostiam
  • Zabezpečujeme krúžkovú činnosť -Tanečný krúžok
  • Úzko spolupracujeme so ZŠ, uľahčujeme tak prechod detí z MŠ do ZŠ