Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2021/2022

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 435/2020 Z.z.

§ 2. ods. 1 a

Údaje o škole

Názov školyZákladná škola,Školská 3, Poltár
Adresa školyŠkolská 3, Poltár
Telefón+421 047 4222315
E-mailvedenie@zsskolpoltar.edu.sk
WWW stránkahttps://zsskolska.edupage.org

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menotelefóne-mail
RiaditeľMgr. Eva Dirbáková0911310019eva.dirbakova@zsskolpoltar.edu.sk
ZRŠMgr. Eva Košťáliková0911310012eva.kostalikova@zsskolpoltar.edu.sk

Rada školy

 Titl., priezvisko, menoKontaktFunkcia
predsedaMgr. Andrej Rončák0918057443učiteľ
pedagogickí zamestnanciEva Dudášová0908928291vychovávateľka
    
    
ostatní zamestnanciAngelika Látková0903534781ekonómka
    
zástupcovia rodičovAnna Hanová0907208569 
 Pavol Skýpala0915825501 
 Jana Kubelková0908918797 
 Alexandra Oboňová0918577245 
zástupca zriaďovateľaJán Kromholc0904881959 
iníMgr. Pavol Jánošík0948159891 
 Ing. Peter Žilák0903288583 
 Pavel Gavalec0902056170 

§ 2. ods. 1 b

Údaje o zriaďovateľovi

NázovMesto Poltár
SídloŽelezničná 489/1, 987 01 Poltár
Telefón+421474308423
E-mailmesto@poltar.sk

§ 2. ods. 1 c

Činnosť rady školy a poradných orgánov školy

RADA ŠKOLY:

Na 4 zasadnutiach riešila aj s riaditeľkou školy nasledovné:

Prerokovanie správy o výchovno - vzdelávacej činnosti za školský rok 2021/2022

Voľba predsedo RŠ

ŠkVP - inovácie, nové predmety

Údaje o počte žiakov

Krúžková činnosť

Formy dištančného vzdelávania

Návrh rozpočtu školy na rok 2022

Zhodnotenie a analýza výchovno - vzdeláacích výsledkov za 1. a 2. polrok

Informácie o zápise detí do 1. ročníka

Organizačné zmeny školy v školskom roku 2021/2022

Materiálno - technické zabezpečenie školy

Koncepčný zámer rozvoja školy

Správa o výsledkoch hospodárenia školy

PORADNÉ ORGÁNY ŠKOLY: - zasadajú 4 razy do roka a viackrát podľa potreby

MZ 1. stupeň - vedúca: Mgr. Alena Bútorová - všetky predmety

Jazyk a komunikácia - vedúci: Mgr. Michal Apjár - SJL a cudzie jazyky

Matematika a práca s informáciami - vedúci: RNDr. Milan Bodnár - matematika, informatika

Človek a príroda - PaedDr. Silvia Vitoslavská - FYZ, CHE, BIO

Človek a spoločnosť, Človek a hodnoty - vedúci: Mgr. Andrej Rončák - DEJ, GEO, OBN, ETV, NAV

Člevek a svet práce, Umenie a kultúra, Zdravie a pohyb - vedúca: Mgr. Janka Kubaliaková - TCHV,VYV,HUV,TSV,RPH

MZ ŠKD - vedúca: Eva Dudášová - 3 oddelenia ŠKD

Na začiatku školského roka si každá PK a MZ stanoví ciele, ktoré koordinujú so ŠkVP , počas školského roka ich na základe analýzy aktualizuje a vyhodnocuje na pracovných poradách a tým spolupracuje na tvorbe školského vzdelávacieho programu a učebných plánoch. Na základe dosiahnutia a lebo nedosiahnutia cieľa vo výchovno - vzdelávacom procese, potom stanoví opatrenia a ich splnenie vyhodnotí na každom zasadnutí. Hlavným cieľom každej komisie je rozvíjať kompetencie žiakov. Analýzou sa zistilo, že sa to darí v rôznych triedach rozdiele, čo súvisí aj so situáciou, ktorou si školstvo prešlo za uplynulé obdobie, kedy nastali veľké rozdiely medzi žiakmi podľa prístupu k dištančnému vzdelávaniu.Členovia PK a MZ napĺňali ciele o skvalitňovaní svojej práce pri hodnotení a preverovaní vedomostí samoštúdiom a vzájomnou pomocou v problémových situáciách.

V školskom roku 2021/2022 vznikol nový školský podporný tím, do ktorého boli zaradení:

školský špeciálny pedagóg, výchovný poradca, pedagogické asistentky, koordinátori prevencie. Koordinátorkou je PaedDr. Silvia Vitoslavská - špeciálny pedagóg. Podporný tím zasadá aspoň raz mesačne s cieľom riešiť spoločne nejaký prípad, intervenciu, prevenciu, reagovať na nejakú požiadavku vedenia školy, rodičov, učiteľov a pod.

§ 2. ods. 1 d

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 291

Počet tried: 17

Podrobnejšie informácie: viď. tabuľka
Ročník:1.2.3.4.5.6.7.8.9.Spolu
počet tried22212222116
počet žiakov463034154639382921298
z toho v ŠKD2117197712  74

§ 2. ods. 1 e

Zamestnanci

Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.Počet úväzkov pedag. prac.Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP377377
DPP0000
Znížený úväzok5050
ZPS100,60
Na dohodu0000

§ 2. ods. 1 f

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov02929
vychovávateľov033
asistentov učiteľa055
    
spolu03737

Predmety vyučované nekvalifikovane

TriedaPredmetPočet hodín týždenne
000

§ 2. ods. 1 g

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

Názov súťažePočet žiakovokr. kolokraj. kolonárod. kolomedzinár. kolo
Hviezdoslavov Kubín14 - ŠK1   
Vševedko35  10 
Matematický klokan39  28 
MAKS4  4 
Matematický náboj5  5 
Pytagoriáda40 - ŠK2   
Kostúrov výtvarný Poltár6    
Stolný tenis4 4. miesto   
Malý futbalmladší žiaci5. miesto   
Vybíjaná dievčatá3. miesto   
Olympiáda ANJ3 - ŠK    
iBOBOR   2 
Talentík múz24    
Dejepisná olympiáda631  
Geografická olympiáda996  
Biologická olympiáda7    
Chemická olympiáda3    
Technická olympiáda4    
Slávik Slovenska121   

Aktivity a prezentácia na verejnosti

Letná škola

Škola ako komunita aktérov - učitelia, žiaci a ich rodičia - súťaž s využitím IKT techniky

Burza zhotovených výrobkov v tvorivých dielňach pre deti a rodičov

Princ a bedár - návštevy nákupných centier - finančná gramotnosť

Športom k zdraviu - hry na snehu, prezentácia snežných sôch pre verejnosť

Deň vody - sktivity pri Poltarici

Deň otcov - aktivity na futbalovom ihrisku s rodičmi

Vianočná akadémia - kultúrny program pre rodičov a verejnosť

Deň matiek - kultúrny program pre verejnosť v KD

Fašiangy, Turice - karneval s rodičmi

Návšteva mestského úradu a beseda so zamestnancami mestského úradu na tému Rozvoj mesta Poltár

Deň Zeme - brigáda detí, žiakov a rodičov - skrášľovanie okolia školy

Deň narcisov - Liga proti rakovine

Lyžiarsky a plavecký výcvik

Vtáčie búdky a dekoratívne stojany, drevené srdiečka a ozdoby - prezentácia v areáli školy pre rodičov a priateľov školy

Historická škola - Špania dolina - prezentácia fotodokumentácie

Gazdovský dvor v Zelenom - prezentácia výtvarných prác

Veľkonočné zvyky a tradície - program pre rodičov a priateľov školy

Besedy v mestskej knižnici

Kolieskodravec v ŠKD v spolupráci s rodičmi

Gaštankovo v ŠKD - tvorivé dielne v prírode a prezentácia výrobkov pre rodičov a verejnosť

MDD - športové aktivity s rodičmi

Plavecký deň v Maďarsku s rodičmi a priateľmi školy

V zdravom tele, zdravý duch - aktivity s rodičmi a triednymi učiteľmi v okolí mesta Poltár

§ 2. ods. 1 h

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

A) Dlhodobé:

Modernizácia technického vybavenia Základnej školy, Školská 3, Poltár

Cieľom projektu je zlepšenie technického vybavenia jazykového laboratória, polytechnickej učebne a prírodovednej učebne.

Skvalitňovanie školskej úspešnosti žiakov so ŠVVP v Základnej škole, Školská 3, Poltár

Projekt bol zameraný ne zníženie miery predčasného ukončenia školskej dochádzky žiakov a pomoc žiakom so ŠVVP

Záujmové vzdelávanie žiakov so zameraním na čitateľskú, matematickú a prírodovednú gramotnosť v ZŠ, Školská 3 v Poltári

Je zameraný na krúžkovú činnosť pre žiakov a vzdelávanie pedagogických zamestnancov

Národný projekt - pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II

Je pokračovaním projektu Skvalitňovanie školskej úspešnosti.... a plní tie isté ciele

B) Krátkodobé

Mliečny program

Strom života - likvidácia škodlivého odpadu

Čítam, čítaš, čítame - deti 1. stupňa - čitateľský maratón, skvalitňovanie čitateľskej gramotnosti

Škola priateľská deťom - UNICEFF

Tvoríme si rodinný rozpočet - žiaci 2. stupňa - finančná gramotnosť

Veľkí učia malých, malí učia veľkých - ŠKD

Hra s technikou - čo dokážu žiaci v školskej dielni, polytechnické zručnosti

EKOPROJEKT triedenie odpadu v jednotlivých triedach

Ochranárik - chránené zvieratá a živočíchy

Kockaté hlavy - cieľ: skvalitnenie matematickej gramotnosti

Športom ku zdraviu - projekt zameraný na šport a kultúru

C) V školskom roku 2021/2022 boli školou vypracované projekty:

Letná škola - rozvojový projekt

Projekt bol zameraný na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti, rozvíjanie vyjadrovacích schopností žiakov, matematické predstavy, tvorivosť a priestorovú predstavivosť. Rozvíjali sme komunikačné kompetencie, finančnú gramotnosť žiakov, orientáciu v čase a priestore, pohybové aktivity, športové zručnosti. Aktivity boli zamerané na medzipredmetové vzťahy - slovenský jazyk, prírodoveda, ekológia a MEGI ranč, vlastiveda, kultúrno - historické dedičstvo nášho mesta.

IT akadémia partner

Cieľom projektu je Transformácia vzdelávania a školy pre digitálnu dobu

Projekt Spolu múdrejší II a III

Projekt bol zameraný na doučovanie slaboprospievajúcich žiakov v predmetoch: matematika, ANJ, prvvouka, prírodoveda, FYZ, CHE a BIO. Projekt bol z nášho pohľadu úspešný. Pomohol žiakom s napredovaním vo výchovno - vzdelávacom procese a odmenil učiteľov, ktorí túto činnosť - doučovanie- vykonávali dlhé roky bez akéhokoľvek finančného ohodnotenia.

ENVIROPROJEKT 2022

Projekt je zameraný na rozšírenie záujmu žiakov o obehové hospodárstvo a tvorbu produktov z odpadu generovaného domácnosťami. Našou snahou je zhodnotiť takýto bioodpad v rámci nášho areálu a využiť ho v pestovaní rastlín v interiéri a exteriéri školy. Chceli by sme vybudovať na tieto účely kompostovisko. Projekt zatiaľ nebol schválený.

Projekt Školský digitálny koordinátor národných projektov ediT 1 a 2

Úlohou ŠDK je koordinovať informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie, resp. digitálnu budúcnosť.

§ 2. ods. 1 i

Výsledky inšpekčnej činnosti

Dátum poslednej inšpekčnej kontroly: 22.11.2021

Druh inšpekcie: Následná inšpekcia

V Správe o výsledkoch školskej inšpekcie vykonanej dňa 22.11.2021 bolo konštatované:

Opatrenia prijaté riaditeľkou školy po komplexnej inšpekcii boli splnené: Rozpracovaním UO školou zvoleného predmetu RTZ určili obsah a očakávané výsledky učenia sa žiakov. Vedením evidencie hodnotenia v 0. a 1. ročníku a odôvodňovaním udelenia znížených známok zo správania v katalógovom liste žiaka získali relevantné podklady pre poskytovanie spätnej väzby. Zamestnanci, ktorých sa príslušné inšpekčné zistenia týkali, boli s výsledkami a závermi oboznámení.

§ 2. ods. 1 j

Materiálno-technické podmienky

Škola má 19 kmeňových tried, 2 počítačové učebne, 4 odborné učebne - jazykové laboratórium, chemicko - biologickú učebňu, školské dielne a kuchynku. Odborné učebne boli zriadené a vybavené pomôckami v rámci rozvojového projektu Moderné vzdelávanie. V škole sa nachádza školská knižnica, ktorá bola zriadená na základe získaného grandu Projektu Revitalizácia a elektronizácia ŠK.V suteréne je zriadená gymnastická telocvičňa a stolnotenisový kútik. V rámci projektu Záujmové vzdelávanie žiakov sme získali ďalšiu IKT techniku - interaktívne tabule, notebooky, skener a tlačiareň, skartovačku a inú IKT techniku určenú na vyučovací proces. V škole funguje výdajňa stravy, ktorá spadá pod ZŠ, Slobody. Školský areál je novooplotený, nachádza sa v ňom altánok určený pre alternatívne vyučovanie, trávnaté ihrisko, tartanová dráha, doskočištia, volejbalové a basketbalové ihrisko. V rámci participatívneho projektu bol zriadený aj detský kútik s preliezkami pre deti v ŠKD. V okolí bežeckej dráhy sa nachádzajú drevené lavičky, ktoré v školskom roku 2022/2023 chceme zrekonštruovať.Pred školou je kvetinový parčík s lavičkami, ktorý často na oddych využíva aj verejnosť. Schody a vstup do budovy školy je novovydláždený. Svojpomocne sme si začali budovať aj florbalové ihrisko, chýbajú nám ešte mantinely a vrchná mrazuvzdorná vrstva betónu alebo asfaltu. Chýba nám telocvičňa - riešime to v spolupráci s mestom, ktoré nám poskytuje mestskú halu a Spojená škola v Poltári nám na pár hodín poskytuje telocvičňu hlavne pre malé deti. Väčšiu časť moderných učebných pomôcok sme získali cez rozvojové projekty, ale chýba nám ešte zariadenie - lavice, stoličky a skrine do 4 tried.

§ 2. ods. 1 k

Úspechy a nedostatky

Ciele, ktoré si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy a jeho vyhodnotenie:

Víziu školy Chcem sa učiť, lebo viem prečo a ako sme predefinovali do strategických cieľov:

S1: Neustále zdokonaľovať personálne a materiálno technické podmienky pre zvýšenie kvality vzdelávania a poskytovania služieb v prezenčnom a dištančnom vzdelávaní

S2: Modernizovať metódy a formy výchovno - vzdelávacieho procesu formou profesionálneho rozvoja pedagogických zamestnancov

S3: Škola ako funkčné centrum pre celoživotné vzdelávanie a športové aktivity pre deti, rodičov a verejnosť

Tieto oblasti sme v rámci autoevalvácie vyhodnotili na rôznych úrovniach - žiak, trieda, PK a MZ, vedenie školy, rodičia.

V rámci dištančného vzdelávania sa zlepšil komunikačný kanál školy a rodičovskej verejnosti.

Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky:

ZŠ ako zariadenie rodinného typu

Rozširovanie elektronizačného a informačného systému

Optimizmus vedenia školy a zamestnancov školy

Profesionálny rozvoj pedagogických zamestnancov

Tvorivý prístup učiteľov a ostatných zamestnancov školy

Uplatňovanie moderných metód a foriem vyučovania

Získanie moderných učebných pomôcok cez EU fondy - projekty

Zariadenia do odborných učební cez projekty

Odborná starostlivosť o žiakov vyžadujúcich individuálny prístup

široká ponuka záujmovej činnosti

Spolupráca s rodičmi a priateľmi školy

Spolupráca so zriaďovateľom školy

Spolupráca s poradenskými zariadeniami v Poltári a v Lučenci

Metóda CLIL od 1. ročníka

Odborné vyučovanie cudzích jazykov

Intezívna spolupráca s manažmentami SOŠ v oblasti profesijnej orientácie žiakov

Priateľská klíma medzi pedagogickými zamestnancami, žiakmi a rodičmi

V rámci možností vlastných finančných prostriedkova financií získaných z projektov modernizácia interiéru a exteriéru školy

Oblasti, v ktorých sú nedostatky:

Klesajúca populácia v regióne

Zvyšovanie počtu žiakov s vývinovými poruchami učenia

Nedostatočné množstvo pedagogických asistentov

Nedostatočné finančné ohodnotenie pedagogických zamestnancov za prácu nad rámec ich povinností

Nedostatok finančných prostriedkov na dozariaďovanie učební - lavice a stoličky, skrine

ŠKD nemá vlastné priestory

Čitateľská gramotnosť

Chýbajúca telocvičňa

Ohrozením je preferovanie kvantitatívnych ukazovateľov nad kvalitatívnymi pri hodnotení školy a neustále meniaca sa štátna školská politika

Návrh opatrení, príležitosti a šance:

Spolupráca a riešenie problémov s PK a MZ a novozriadeným podporným tímom školy

Spolupráca s koordinátormi na elimináciu nežiadúcich javov

Návštevy školskej a mestskej knižnice

Spätná väzba rodič - učiteľ - žiak

Plnenie cieľov a plánov čitateľskej gramotnosti - zvyšovanie učebnej kompetencie žiakov

Tvorba projektov na modernizáciu zariadenia školy

Rekonštrukcia podkrovia na učebný proces a pre ŠKD

Besedy so spisovatľmi nášho regiónu

Včasná diagnostika vývinových porúch učenia a správania žiakov už od 2. ročníka ZŠ

Spolupráca s MŠ

Spolupráca s komunitným centrom v PT

Prezentácia školy na verejnosti

§ 2. ods. 3 a

ŠVVP na ZŠ

Počet žiakov so ŠVVP: 1. stupň: 8 žiakov - dyslexia, dysortografia,dyskalkúlia a poruchy aktivity a pozornosti. 1 žiak ZZ - MP variant A ( podľa osnov ŠZŠ)

2. stupeň: 25 žiakov - dyslexia, dysortografia, dyskalkúlia a poruchy aktivity a pozornosti, ADHD

Všetci žiaci majú vypracované IVP, na ktorých sa podieľajú: CPPPaP, špeciálna pedagogička, triedni učitelia a podporný inkluzívny tím školy. Týmto deťom pomáhajú aj pedagogické asistentky, ktoré máme zamestnané cez MŠVVaŠ SR a cez projekt Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II. Napriek tomu nám ešte pedagogické asistentky chýbajú z dôvodu veľkého počtu detí so ŠVVP. Každý rok robíme autoevalváciu výchovno - vzdelávacích výsledkov týchto žiakov v rámci PK a MZ a v rámci projektu - vyhodnocovacia správa. Na základe toho prijímame opatrenia a meníme formy a metódy práce s prihliadnutím na individuálne schopnosti detí. V prípade potreby ich dávame rediognostikovať. Percentuálne vyhodnotenie za školský rok 2021/2022: 35 % detí si zlepšilo prospech, 45 % ostalo na tej istej úrovni a 20 % si prospech pohoršilo.

§ 2. ods. 3 b

Zapísaní žiaci

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2021: 31/17 dievčat 0 - tý ročník: 9/5 dievčat

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2021: 31/17 dievčat

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 2/ 1 dievča

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2022


 Nižší ročník5.roč.6.roč.7.roč.8.roč.9.roč.Spolu
Počet žiakov020532131

§ 2. ods. 3 c

Prihlásení na SŠ

Gymnázium Lučenec: 4 žiaci

Zdravotná škola: 1 žiačka

SOŠ: 4 - ročný študijný odbor: 11 žiakov

3 - ročný učebný odboe: 5 žiaci

2 - ročný odbor: 8 žiakov

§ 2. ods. 3 d

Prijatí na SŠ

Všetci prihlásení žiaci na SŠ boli prijatí, 2 žiaci ukončili povinnú školskú dochádzku mimo územia SR v zahraničí.

§ 2. ods. 3 e

Klasifikácia tried

TriedaAnJBIODEJETVFRJFYZGEGHUVHPDCHEIFVINFKAJKNJMAT
0.ROČ.               
1.A       1      1,43
1.B       1      1,07
2.A       1   1,08  1,33
2.B       1   1,19  1,31
3.A1,92      1   1,23  2,08
3.B1,76      1   1,12  2,18
4.A2      1,07   1,29  1,57
5.A2,852,652,7   2,71,65   2,05  3,25
5.B3,362,62,95   3,051,2   2,1  3,6
6.A3,292,473  33,061,88   1,88  3,29
6.B2,552,232,5  2,362,451,68   1,5  2,86
7.A3,062,832,94  2,833,172,22 2,83 1,94  3,39
7.B2,791,952,05  1,892,261,74 2,11 1,68  2,32
9.A               
8.A2,232,042,27  2,692,51,69 2,62 1,5  2,58
9.A2,261,682  2,322,11  2,68 1,37  2,79

TriedaNBVNEJOBNOBVPCPPNVPVCPRIPDAprváPVORGMRVKRPHRUJ
0.ROČ.               
1.A          1,21    
1.B          1    
2.A          1,25    
2.B          1,31    
3.A      1,08 1,92      
3.B      1 1,76      
4.A      1 1,71      
5.A               
5.B 2,5             
6.A  2,88            
6.B  1,95            
7.A 2,362,89            
7.B 12,32            
9.A               
8.A 3,332,35   1       1
9.A  2,42           1

TriedaSJLSPRSEESPHTEHTHDTSVTEVVEUVLAVUMVYVZEMZMR
0.ROČ. 1            
1.A1,431    1    1  
1.B1,291    1    1  
2.A1,581    1    1  
2.B1,561    1    1  
3.A2,231,23    1 21,92 1  
3.B2,181    1  1,82 1,18  
4.A1,791    1  1,93 1  
5.A3,051,2   1,151,85    2,15  
5.B3,151,25   1,11,3    2  
6.A2,941,24   11,59    1,47  
6.B2,551   1,051,23    1,55  
7.A3,111,5   11,78    2,56  
7.B2,371,11   1,211,47    1,53  
9.A              
8.A2,731,15   11,35    1,88  
9.A2,891   11,47    1,21  

Prospech žiakov

TriedaPočetProspeliNeprospeliNeklasifikovaní
0.ROČ.9900
1.A141400
1.B151501
2.A131301
2.B161600
3.A151402
3.B181801
4.A141310
5.A242314
5.B221932
6.A171700
6.B222020
7.A181440
7.B191720
9.A0000
8.A272252
9.A212102

§ 2. ods. 5 a

Finančné a hmotné zabezpečenie

Dotácia na prenesené kompetencie pridelené zriaďovateľom: 716 280 eur

Čerpanie:

Mzdové prostriedky a odvody: 653 969 eur

Cestovné náhrady: 274 eur

Energie, voda a komunikácie: 18 009 eur

Materiálové náklady: 4 744 eur

Náklady na rutinnú a štandardnú údržbu: 437 eur

Služby: 38 297 eur

Nemocenské: 550 eur

Energie, tovary a služby spolu: 62 311 eur

Prenesené kompetencie spolu: 716 280 eur

Nenormatívne finančné prostriedky:

Dopravné žiaci: 3 930 eur

Finančné prostriedky pre žiakov zo SZP: 6 100 eur

Vzdelávacie poukazy: 7 059 eur

Čítame radi: 800 eur

Digitálne technológie: 2 000 eur

ŠDK: 2 250 eur

Spolu múdrejší: 9 087 eur

Letná škola: 4 000 eur

Odchodné: 3 979 eur

Príspevok na učebnice: 5 398 eur

Asistentky: 23 165 eur

COVID špecifiká: 2 876 eur

SPOLU: 70 644 eur

ÚPSVaR HN: 1 460,80 eur

Dotácia na originálne kompetencie pridelené zriaďovateľom: 42 466 eur

Mzdové prostriedky a odvody: 45 192 eur

Energia, voda a komunikácie: 654 eur

Služby: 188 eur

Odchodné: 1 127 eur

Energie, tovary a služby spolu: 3 124 eur

Príspevky od rodičov na čiastočnú úhradu nákladov ŠKD: 5 850 eur

Spolu OK + vlastný príjem: 48 316 eur

§ 2. ods. 5 b

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžkuPočet detíPočet skupínVedúci
Anglický krúžok8 Mgr. Michal Apjár
ANJ Sovíčatá18 Mgr. Miroslava Miadoková
Čítame so zábavou11 Mgr. Janka Kubaliaková
Florbalový krúžok20 Mgr. Ivan Urda
Hravá angličtina16 Mgr. Margaréta Kochanová
Ja a počítač12 Mgr. Andrea Telek Nociarová
Múdre sovičky14 PaedDr. Anna Bodnárová
Nulťáčik7 Mgr. Alena Bútorová
Olympiáda z anglického jazyka2 Mgr. Jana Dobrová
Orientácia v prírode a turistika9 Mgr. Andrej Rončák
Počítač-zábava a nástraha6 PhDr. Dušana Kminiaková
Programovanie12 RNDr. Milan Bodnár
Recitačný krúžok4 Mgr. Magdaléna Sýkorová
Slovenčina bez obáv14 Mgr. Jana Dobrová
Slovenčina nás baví16 PhDr. Katarína Koldová
ŠKD 129 Eva Dudášová
ŠKD 229 Bc. Michaela Nosáľová
ŠKD 326 Mgr. Jana Sivičeková
Štvrtácke všeličo6 Mgr. Monika Malá
Zábavný tanec18 Mgr. Martina Kromholcová
Zdravotnícky krúžok25 PaedDr. Silvia Vitoslavská

§ 2. ods. 5 c

Spolupráca školy s rodičmi

Rodičia sú pre našu školu nenahraditeľnými partnermi

Informovanie rodičov:

Rodičov pravidelne informujeme o aktivitách školy na našej webovej stránke a nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook.

Rodičia majú prístup do zaheslovanej čast webstránky, kde nájdu mnohé užitočné informácie o svojom dieťati a vyučovaní. Využívame elektronickú žiacku knižku, kde majú rodičia kedykoľvek prístup k aktuálnemu hodnoteniu dieťaťa. Na internete majú dostupnú aj elektronickú triednu knihu, a tak vedia, čo sa ktorý deň deti učili v škole, na čom deti pracujú a tiež prehľad o dochádzke dieťaťa.

Spoločné výlety a exkurzie

Deti našej školy a ich rodiny sa môžu zúčastňovať školských výletov a exkurzií, ktoré sú spojené s poznávaním a športovaním.

Spoločný program

V priebehu školského roka organizujeme v rámci ŠKD spoločné programi pre deti a ich rodičov - tvorivé dielne, prezentácie prác detí, rozprávkové noci

Konzultačné hodiny

Naši učitelia ako aj vedenie školy majú konzultačné hodiny, počas ktorých sa venujú rodičom individuálne.

Špeciálny pedagóg

Špeciálny pedagóg sa podieľa na spoločnom riešení výchovných problémov detí

Manažment školy

4 rodičia sú členmi Rady školy. Majú tak možnosť priamo ovplyvňovať riadenie školy

Návrhy a nápady

Veľmi si vážime všetky návrhy a nápady, s ktorými rodičia detí za nami prichádzajú. Všetky priebežne vyhodnocujeme a po zvážení inovujeme našu prácu.

Riešenie sťažností a pripomienok

Našu prácu sa snažíme robiť tak, aby sťažnosti nevznikali. Napriek tomu sa môže stať aj sa stáva, že rodičia niekedy nie sú spokojní, inak chápu situáciu ako my. Preto vítame, keď nás rodičia včas kontaktujú, aby sme prípadné nedorozumenia mohli čím skôr vyriešiť.

Finančná výpomoc škole

Rodičia prispievajú na voľnočasové aktivity dobrovoľným darom škole 5 € za rodinu na polrok.

§ 2. ods. 5 d

Iné podstatné skutočnosti

Naša škola má dlhodobú tradíciu. Sídlila tu SVŠ, gymnázium, ZUŠ a od roku 1959 - od jej zriadenia základná škola. V súčasnosti sa v budove nachádza základná škola, čo konečne odstránilo boj o priestorové podmienky. Všetky kmeňové triedy máme obsadené a konečne zriadené aj nové odborné učebne, nakoľko predtým sme to priestorovo nedokázali realizovať. Sme školou modernou a tvorivou, školou rodinného typu, priateľstva a porozumenia. Našu školu už opustili ticícky mladých ľudí, z ktorých sa stali inžinieri, lekári, právnici, učitelia a našli uplatnenie na rôznych postoch spoločenského, kultúrneho a politického života. Náš kolektív stavia na KVALITU a nie na kvantitu. Veď práve o tom je práca podagogického kolektívu našej školy. Možno niekedy príde k zmene financovania škôl, čo bude veľkou výhrou pre školský systém v našej republike, hlavne čo sa týka prenesených a originálnych kompetencií. Za minulý rok môžeme konštatovať, že pre našu školu bol normatív v rámci prenesenýc a originálnych kompetencií dostačujúci, nakoľko sme už nemuseli uhrádzať vykurovanie v ZŠ, Slobody. Navŕšenie rozpočtu však určite privítame, aby sme mohli ďalej modernizovať školu a motivovať učiteľov. Veľkým prínosom nám boli získané finančné prostriedky z rozvojových projektov - zriadenie odborných učební, IKT techniky a učebných a školiacich pomôcok. V rámci autoevalvácie sa zistilo, že sme dobrý kolektív, zamestnanci radi chodia do práce, radi vzdelávajú všetkých žiakov bez rozdielu, sami sa zúčastňujú profesionálneho rozvoja, aby zdokonaľovali svoje inovatívne formy a metódy. Vedomosťami a mravnými kvalitami chceme naďalej ako jedna veľká školská rodina vyzbrojovať mladú generáciu a kvalitne ju pripraviť na vstup do spoločnosti. Dokázali sme veľa zmien v interiéri, exteriéri a v modernom vyučovaní, preto chceme ako samostatný právny subjekt pokračovať vo vzdelávacom procese všetkých detí a rodičov, ktorí nám dajú prirodzenú dôveru.

Záver

Vypracoval: Mgr. Eva Dirbáková

V Poltári, 14. októbra 2022

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa: 30.8.2022

Vyjadrenie rady školy

Správa prerokovaná v Rade školy pri ZŠ, Školská 3 v Poltári dňa 19.10.2022

Predseda RŠ: Mgr. Andrej Rončák

Schválenie zriaďovateľom školy

Zriaďovateľ školy: MESTO POLTÁR

schvaľuje/ neschvaľuje Správu o výchovno - vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2021/2022

Primátorka mesta: Mgr. Martina Brísudová