Eva Oravcová
vedúca oddelenia financií, daní a správy majetku mesta
tel.: 047/ 430 84 21
mobil: 0948 906 530
e-mail: eva.oravcova@poltar.sk
1. Činnosť oddelenia riadi a koordinuje vedúci oddelenia.
2. Obsahová náplň činnosti oddelenia:
- organizuje a zabezpečuje administratívnu a odbornú agendu vedúceho zamestnanca
- pri vyhotovení zmlúv spolupracuje s prednostom MsÚ
- spracúva prehľady, výkazy ako aj štatistické výkazy pre príslušné št. orgány
- vedie účtovnú evidenciu o stave a pohybe majetku obce a jeho zariadeniach v súlade so zákonom č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších zmien a doplnkov
- zabezpečuje odbornú agendu so sprístupňovaním informácií
- vykonáva samostatnú kontrolnú činnosť na úrovni samosprávy v určenom rozsahu
- kontroluje a spravuje rozpoč. prostriedky za jednotlivé triedy a podtriedy
- kontroluje dodržiavanie obehu účtovných dokladov
- kontroluje dodržiavanie Zásad hospodárenia s finančnými prostriedkami
- získava a spracúva informácie a vysvetlenia pre verejnosť, masmediálnu oblasť alebo inštitúcie
- vykonáva predbežnú a priebežnú finančnú kontrolu v rámci spravovaných rozpočtových prostriedkov podľa zák. č. 502/2001 Z. z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov a vyhlášky č. 517/2001 Z. z. o obsahu ročnej správy o výsledku finančných kontrol
- tvorí koncepčné, metodické a analytické materiály na úrovni mesta
- samostatne odborne vypracúva podklady k zásadným aktom riadenia pre štatutárny orgán
- pripravuje správy pre rokovanie orgánov Mesta, týkajúcich sa rozpočtového a fondového hospodárenia Mesta
- pripravuje všeobecne záväzné nariadenia na úrovni samosprávy týkajúcich sa obsahovej náplne činnosti oddelenia
- vykonáva pokladničnú prácu (vedenie pokladničnej knihy, vyhotovenie príjmových, výdavkových dokladov vrátane výplaty v hotovosti)
- zabezpečuje pokladničnú agendu a styk s peňažnými ústavmi
- zabezpečuje evidenciu cenín a nakladanie s nimi
- rozdeľuje príjmy a výdavky podľa položiek a podpoložiek a odovzdáva ich jednotlivým správcom na ďalšie spracovanie
- vykonáva zúčtovanie cestovných príkazov
- vedie analytickú evidenciu hotovostných platieb
- organizuje a zabezpečuje obstarávanie prác, tovarov a služieb podľa platných právnych predpisov a spolupracuje na vypracúvaní častí súťažných podkladov
- obstaráva úvery a iné finančné produkty a služby
- vykonáva samostatnú odbornú účtovnícku prácu (napr. v mzdovej učtárni, finančnej učtárni, evidencia zásob a majetku)
- komplexne zabezpečuje účtovnícke agendy
- vedie účtovníctvo o stave a pohybe majetku Mesta, výnosoch, nákladoch, príjmoch a výdavkoch a o finančných vzťahoch k štátnemu rozpočtu a k iným subjektom, o pohľadávkach a záväzkoch Mesta v súlade so zákonom 431/2002 Z.z. v znení neskorších zmien a doplnkov
- vedie priebežný prehľad zostatkov bankových účtov
- sleduje použitie účelových a neúčelových dotácií poskytnutých Mestom
- vyhotovuje všetky predpísané účtovné a súvisiace štatistické výkazy
- zabezpečuje vykonanie výročného auditu
- zabezpečuje platobný a zúčtovací styk s bankou a účtovanie príjmov a výdavkov
- účtuje sklady
- pripravuje, koordinuje a metodicky riadi priebeh jednotlivých vykonávaných inventarizácií Mesta v zmysle platných právnych predpisov, vyhotovuje ročné účtovné prehľady o stave majetku Mesta, odsúhlasuje prírastky a úbytky majetku v účtovnej evidencii s evidenciou podľa jednotlivých správcov rozpočtových oddielov
- spolupracuje s likvidačnou komisiou Mesta, kde určený zamestnanec je členom tejto komisie
- spolupracuje s ústrednou inventarizačnou komisiou Mesta, kde určený zamestnanec je členom tejto komisie
- zabezpečuje výkazníctvo daňových povinností Mesta
- vyhotovuje správy a analýzy pohľadávok a záväzkov Mesta
- vedie evidenciu došlých a odoslaných faktúr, zodpovedá za ich likvidáciu
- zodpovedá za overenie formálnej správnosti účtovných dokladov
- triedi bezhotovostné príjmy podľa jednotlivých druhov v zmysle platnej rozpočtovej klasifikácie
- vykonáva kompletné mesačné vyúčtovanie zamestnancov, poslancov, členov ZPOZ-u, členov komisií a ostatných určených zamestnancov (dohody)
- vedie evidenciu zamestnancov na mzdových a evidenčných listoch
- mesačne spracúva nemocenské dávky
- vedie evidenciu zrážok zo mzdy
- vykonáva ročné zúčtovanie dane z príjmov zo závislej činnosti a funkčných pôžitkov za zamestnancov, ktorí o to požiadajú
- vydáva potvrdenia o zdaniteľnej mzde
- pripravuje podklady pre syntetické účtovníctvo na základe zúčtovania miezd v danom období
- zabezpečuje styk s orgánmi štátnej správy v oblasti personálnych vecí a plní úlohy v zmysle platnej legislatívy
- vedie a doplňuje osobné materiály zamestnancov MsÚ
- vedie evidenciu uchádzačov o zamestnanie na MsÚ
- zabezpečuje práce na úseku personálnej politiky (tvorba vnútorných predpisov, smerníc, pracovného poriadku, kolektívnej zmluvy)
- vykonáva zabezpečovanie ekonomiky práce pre zamestnancov škôl a školských zariadení
- vykonáva komplexnú agendu súvisiacu so zdravotným a sociálnym poistením
- zabezpečuje komplexné vedenie osobných spisov zamestnancov MŠ a školských zariadení
- zabezpečuje mzdovú agendu škôl a školských zariadení, zodpovedá za riadne a včasné spracovanie tejto agendy
- vykonáva samostatnú odbornú prácu na úseku rozpočtovania a financovania
- komplexne zabezpečuje práce na úseku rozpočtovania a financovania
- metodicky usmerňuje školy a školské zariadenia v mzdovej oblasti v súlade s platnou legislatívou
- vykonáva komplexnú kontrolnú činnosť v oblasti hospodárenia s finančnými a materiálovými prostriedkami v oblasti mzdovej v rámci škôl a školských zariadení
- pripravuje, koordinuje, metodicky riadi a spracúva návrh rozpočtu Mesta v zmysle platných právnych predpisov v spolupráci s jednotlivými správcami rozpočtových oddielov, komisiami MsZ a občanmi na príslušný rok
- zabezpečuje archiváciu príslušnej agendy v súlade s platnými zákonmi
- metodicky usmerňuje a kontroluje hospodárenie v zariadení opatrovateľskej služby
- v zmysle zákona NR SR č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov vykonáva kontrolu cestovných účtov zamestnancov mesta a jeho zariadení, zabezpečuje ich likvidáciu a následne ich predkladá k výplate do pokladne mesta
- metodicky usmerňuje rozpočtové organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta pri správe majetku Mesta
- vypracúva návrh záverečného účtu Mesta za príslušný rok
- vypracúva rozbory hospodárenia príjmovej a výdavkovej časti rozpočtu za jednotlivé triedy a podtriedy
- vyjadruje sa k rozborom hospodárenia, v prípade potreby podáva návrhy na opatrenia
- zabezpečuje poisťovaciu agendu majetku Mesta v spolupráci s vecne príslušnými oddeleniami
- poskytuje údaje k poisteniu majetku Mesta a zabezpečuje k tomu príslušnú agendu
- zabezpečuje úverovú politiku Mesta
- sleduje finančné investície a vklady Mesta do iných právnických subjektov, sleduje majetok Mesta daný do správy iným právnickým subjektom
- spolupracuje s ekonomickou komisiou, kde určený zamestnanec vykonáva funkciu zapisovateľa komisie
- organizačne zabezpečuje príležitostné trhy, jarmoky poriadané Mestom
- spolupracuje s komisiou pre spoluprácu s podnikateľmi, kde poverený zamestnanec vykonáva funkciu zapisovateľa komisie
- vydáva záväzné stanoviská k začatiu podnikateľskej činnosti právnických a fyzických osôb na území Mesta a zaujíma stanoviská k zámerom ich činnosti, ak sa dotýkajú záujmov obyvateľov mesta
- spracováva podklady pre trhový poriadok a navrhuje jeho zmeny a doplnky
- vydáva povolenia a stanovuje podmienky pre ambulantný predaj
- zabezpečuje vecné vybavenie MsÚ (nákup DHIM, HIM, PM), jeho operatívnu evidenciu a inventarizáciu
- vykonáva správu miestnych daní a miestneho poplatku za komunálne odpady v zmysle zákona č. 582/2004 Z.z. v platnom znení a správu daní a poplatkov v súlade so zákonom č. 511/1992 Zb. v platnom znení a v zmysle VZN, vedie k nej analytickú evidenciu
- vedie evidenciu nedoplatkov a preplatkov na dane z nehnuteľností (ďalej len „DzN“) a zodpovedá za ich správnosť
- vyhotovuje prehľad daňových nedoplatkov a preplatkov
- zodpovedá za uloženie spisov daňovníkov a uloženie všetkých listín do spisov daňovníkov v rámci daňového alebo iného konania
- vykonáva všetky administratívne úkony súvisiace s uplatňovaním zák. č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady v platnom znení
- zabezpečuje vymáhanie nedoplatkov z miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady
- vyhotovuje mesačné prehľady vykonaných úhrad na miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady
- vedie agendu miestnych daní, miestneho poplatku za komunálne odpady a osobitných poplatkov schválených MsZ
- podľa potreby vykonáva miestne zisťovanie a daňovú kontrolu podľa § 14 a § 15 zák. č. 511/1992 Zb. v platnom znení
- vedie úplnú a presnú analytickú evidenciu k spravovanému majetku a k rozpoč- tovým položkám a zároveň odsúhlasuje so syntetickou evidenciou
- vykonáva inventarizáciu majetku a záväzkov
- vedie evidenciu daňovníkov a zodpovedá za jej správnosť, úplnosť a aktualizáciu
- zabezpečuje podklady a pripravuje návrhy všeobecne záväzných nariadení a vnútroorganizačných predpisov z oblasti týkajúcej sa činnosti oddelenia ( napr. daň z nehnuteľnosti, miestne dane a miestny poplatok za komunálne odpady, obeh účtovných dokladov, ap. )
- vykonáva samostatné práce na úseku preverovania podnetov a sťažností občanov
- pripravuje podklady k inventarizácii majetku a záväzkov
- vedie evidenciu správnych poplatkov a pokút